maandag 9 september 2013

zondag 8 september

Normaal gesproken kunnen we uitslapen maar vandaag is dat niet het geval.. Roos blijft nog tot een uur of vier en daar willen we volledig gebruik van maken.

Dus het ontbijt en we gaan naar ons atelier. Roos helpt waar ze kan want iedereen wil dat ze nog de laatste tips vertelt en/of op papier zet. Nu heeft ze het pas druk zeg. Paul is met Sven en Myrthe naar de landmarkt in Mersch waar allerlei oude ambachten getoond werden en oude auto's. Ze hadden het naar hun zin en Roos werd via SMS op de hoogte gehouden.

Doordat Roos met gezin rond 4 uur zouden vertrekken heb ik nog een pan tomaten-groentesoep gemaakt. Sven vond deze soep een raar smaakje hebben. Geen wonder, wanneer het blikje tomatenblokjes is in de koelkast blijven staan en als je moeder nog een halve liter koud water toevoegt. Dan krijg je een waterige zooi met wat groenten. Toch heeft hij wat gedronken van deze soep nadat hij iedereen een teugje van deze soep met een raar smaakje heeft laten proeven.

Tonnie zou Louise komen halen en heeft Maria hem vergast op een aantal belgische moppen. We hebben uiteraard het vaste deel in de dag (de borrel) ons goed laten smaken. Het was weer mijn beurt om achter de pannen en de potten me te verschuilen. Dit keer was de Coq au Vin klaargemaakt met krieltjes uit de oven. En ja ik weet hoe de oven werkt. De groene salade met mandarijnen en appels er doorheen, afgemaakt met een dressing van mosterd en honing. Toetje is aardbeien met slagroom en ijs.

Nadat Tonnie en Louise vertrokken zijn wij weer in de tuin gaan zitten met koffie en een grappa van Piets hand. Marrie, Marian en Anneke deden er suiker bij en Gonny nam deze zonder toevoeging. Hier werden we nog vrolijker van dan we al waren. Vele foto's zijn geschoten en worden jullie natuurlijk wanneer deze via e-mail zijn gezonden op de blog geplaatst.

Iedereen ging toch wel vroeg naar bed en als toegift voor mij. Ik mocht buurten bij Marjolijn en we gingen om half 2 slapen. Niet meer triest dus, maar opgewekt naar bed. Even nog op de e-reader gelezen en werd 's morgens wakker met het licht nog aan en de e-reader naast mijn kussen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten